|
|
|
|
|
Viimeisin kommentti - piilossa
|
| Sinulla ei ole oikeutta.
|
|
Lähetä viesti TXT VOIMIS 'kommentti' numeroon 17112 hinta 1€
|
|
| |
07.06.2004, 18:25
|
|
|
Lihaisa!
Osti läppärin (helpompi sairaalassa)
Liittymispäivä: Feb 2004
Ikä: 32
|
Share
Pelottaa helvetisti (päässä vikaa)
Eilen illalla nukkumaan mennessä päätä särki ihan reippaasti, oli taas migreenikohtaus tulossa. No ei siinä mitään, nappia naamaan ja nukkumaan. Aamulla heräsin siihen että käänsin kylkeä ja tuli yhtäkkiä hurja tunne siitä että pyörryn. Siis sellainen voimakas aaltomainen tunne meni pään läpi ja silmissä sumeni todella voimakkaasti. Tunne on erittäin epämiellyttävä ja sen jälkeen on hetken aikaa ihan omassa maailmassaan tillintallin.
No tottakai huolestuin ja käännyin taas ja eikun sama reaktio. Tunne tulee erittäin voimakkaana jos pidän makuulla silmiä kiinni ja käännän päätä vaikka ihan vähänkin. Soitin tietysti terveyskeskukseen koska tämmöistä ei koskaan ole ennen migreenin aikana ilmennyt ja olin ihan hemmetin huolissani. Seisoessa tuntuu välillä että kaadun ihan tuosta noin vain, jalat meinaa lähteä alta. Koko ajan huimaa vähän, mutta tunne on selvästi voimakkaampi jos laitan silmät kiinni ja varsinkin jos olen makuulla. On ihan kuin todella voimakkaassa kännissä ja maailma pyörii ympärillä.
Joskus kerran kauankauan sitten muistan heränneeni samanlaiseen tunteeseen, mutten muista miten siinä sitten lopulta kävi, kun siitä on niin kauan aikaa.
Lääkäriksi sain ulkomaalaisen miehen jonka kanssa oli sitten kommunikaatio-ongelmia. Määräsi minulle uusia migreenilääkkeitä, mittasi verenpaineet ja passitti huomenna verikokeisiin. Mies tuossa lähti hakemaan migreenilääkkeitä, on käynyt nyt kolmessa kohtuu isossa apteekissa eikä mistään saa tätä lääkettä ennenkuin kuulemma vasta huomenna. Noh päänsärky on onneksi jo lieventynyt sen verran että ehkä selviän huomiseen mutta kyllä vituttaa sekin ettei apua sitten saa vittu mistään silloin kun sitä tarttis.
Pelottaa ihan hemmetisti että mitä tämä on, mä olen maannut sängyn pohjalla puoli kuolleena koko päivän kun ei uskalla nukahtaa koska en tahdo herätä siihen pyörtymistunteeseen todellakaan!
ja pelkoa ei lievitä tieto siitä että lähisukulaisista on nyt ainakin 2 kuollut aivoverenvuotoon (äitini ja serkkuni) ja yksi halvaantunut sen seurauksena (äitini sisko) ja äidin puolella tämä on erittäin yleinen "tauti"...lääkäri sanoi että jos nyt illan aikana pahenee niin välittömästi ensiapuun päätutkimuksiin.
Sanokaa jotain lohduttavaa!
07.06.2004, 18:28
|
|
|
Voisi jo sanoa: Voimislainen
Ikä: 31
|
Share
 Hui kauhistus!
Toivottavasti nyt selviää, mikä tuommoista aiheuttaa. Tsemppiä.
|
07.06.2004, 18:41
|
|
|
Sai nokkaansa :dentin: vuoksi
|
Share
Oletko syönyt mitään?
Mulla on migreenin yhteydessä tuollaisia johtuen ihan siitä, että otan tyhjään mahaan lääkkeitä.
Olen siinä vaiheessa jo oksentanut todella rajusti ja paljon.
Ilmeisesti verensokeri laskee todella nopeasti tms.
|
|
|
07.06.2004, 18:48
|
|
|
Elehtii hymiöitä
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä Tii
Oletko syönyt mitään?
Mulla on migreenin yhteydessä tuollaisia johtuen ihan siitä, että otan tyhjään mahaan lääkkeitä.
Olen siinä vaiheessa jo oksentanut todella rajusti ja paljon.
Ilmeisesti verensokeri laskee todella nopeasti tms.
|
Olisin ehdottanut tätä samaa.
Itse olen kerran sairastanut jonkun ylireaktion mansikoista. Söin niitä tajuttomasti kokopäivän ja yöllä heräsin huoneen pyörimiseen ja kävelin kuin humalainen vessaan missä sitten  kaikki mansikat, pelkästään mansikat.
Toivottavasti syy selviää ja lääkkeet auttavat, koeta syödä tai juoda jotain pientä että verensokeri kohoaisi.
|
|
07.06.2004, 19:04
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
Mulla ei migreeniin liity kovin usein onneksi oksentelua eikä nytkään siis. Syönyt ja juonut olen ihan normaalisti, mutta ei tunnu mitään vaikutusta olevan.
07.06.2004, 19:06
|
|
|
Pysyviä pakkohymiöliikkeitä
|
Share
Toivottavasti on ohimenevää!
|
07.06.2004, 19:06
|
|
|
Kaks puol seitenviis
|
Share
Sisäkorvan verenkiertohäiriötkin voi aiheuttaa moista. Mulla alkoi toissa kesänä tinnittää toinen korva ja siihen liittyi tuota aaltomaista tunnetta, ei tosin noin voimakasta. Sain Betaserc-tabuja, joilla verenkierto palasi normaaliksi.
Eli ei se välttämättä mitään kauheaa ole. Toivottavasti menee nopsaan ohi!
|
|
|
07.06.2004, 20:38
|
|
|
|
Share
Kaverilla oli korvasta joku tasapainoelin (?) tulehtunut, kuulostioireet melko lailla samanlaisilta kuin sulla. Lääkekuurilla oli se ainakin hoidettavissa. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa sullakaan.
|
07.06.2004, 20:46
|
|
|
Elehtii hymiöitä
Ikä: 35
|
Share
^meinasin tulla ehdottamaan samaa. Mun entisellä pomolla oli iski tasapainoelimeen joku juttu, eikä se pystynyt katsomaan yhtään muualle kuin suoraan eteen tai sitä alko huimaa ja tuli huono-olo.
07.06.2004, 21:18
|
|
|
Sai nokkaansa :dentin: vuoksi
Ikä: 34
|
Share
Mikäs on vointi? Toivottavasti syy selviää pian. Mikään ei ole inhottavampaa kuin epätietoisuus. Iiiiiiso
|
|
|
07.06.2004, 21:31
|
|
|
Kuin purkka tukassa
Liittymispäivä: Mar 2004
|
Share
Toivottavasti ei mitään vakavaa
Mun mummolla oli joskus jotain samanlaisia oireita, ne liitty muistaakseni jollain tavalla verenpaineeseen ja tasapainoelimeen, menivät lääkkeillä ohi.
en pidä helvetin monesta asiasta
ja niitä loppuja minä sitten liikaa rakastan...
|
|
|
07.06.2004, 21:33
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
no olo on nyt pikkuisen parempi, yhdestä apteekista löytyi lääkettäkin jopa ja se vei kivun pois
Vähän hassu olo on päässä kieltämättä, vähän sellainen kuin ei olisi kaikki kotona. Saa nähdä miten käy kun menen taas nukkumaan ja makuuasentoon, sillä siinä huimaus on tuntunut kaikkein voimakkaimmalta. Ja huomenna sitten testeihin katsomaan mikä mättää vai mättääkö mikään...
07.06.2004, 22:16
|
|
|
Puolet petäjäistä
|
Share
Toivotaan ettei ole mitään vakavaa!
Täältä koko laumalta iso
|
|
|
07.06.2004, 23:05
|
|
|
Korjaa asennettaan
Liittymispäivä: Jun 2004
Ikä: 37
|
Share
Voisko kenties olla niskat jumissa? Kuullostaa ihan siltä. Ja mulla niskat on pahiten jumissa sillo kun ne eivät enää ole edes kipeät. Aivan samalla tavalla kuin kuvailit heittää päästä sängyssäkin kun kääntää päätään tai kylkeä.
Apu:
Kuuma suihku, kevyt hieronta, lääkärin määräämää voidetta hartioihin, Sirdalud ja lepo. Päästä heitto kestää mulla yleensä pari päivää. Sit helpottaa. Mutta kamalaa se on.
|
|
|
07.06.2004, 23:12
|
|
|
Kuin purkka tukassa
|
Share
Itse olen joskus pökköillyt matalan verenpaineeni ja mahd. kilpirauhasvaivani takia. Eli taju vaan lähtee, maailma pyörii. Onneksi tuosta viime pökrkäyksestä on jo jokunen vuosi aikaa, ei ole kiva olla yksi kotona ja virota lattialta. Siinä on tosi huono olo vielä pitkään.
|
|
07.06.2004, 23:25
|
|
|
Guest
|
Share
Kerro si kuin kävi. Peukutetaan ettei oo mitään vakavaa  (pitäiskö muka noi jutut näkyä verikokeissa?  )
|
|
|
|
07.06.2004, 23:30
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä Mia M
Kerro si kuin kävi. Peukutetaan ettei oo mitään vakavaa  (pitäiskö muka noi jutut näkyä verikokeissa?  )
|
No en tiiä mitä siitä on tarkoitus näkyä, mutta verenkuvan katsovat tai jotain ja sitten kilpirauhasarvot, kolesteroli ja verensokeriarvot myös.
07.06.2004, 23:53
|
|
|
Kaks puol seitenviis
|
Share
Enpä voi muuta kun
|
08.06.2004, 00:20
|
|
|
sisäpiirissä
Ikä: 28
|
Share
Toivottavasti selviää ja paranee pian
|
08.06.2004, 00:20
|
|
|
sisäpiirissä
Liittymispäivä: Apr 2004
Ikä: 29
|
Share
Minä olen lapsuudesta asti kärsinyt migreenistä, eikä tuo pyörryttäminen ole uutta. Myös raju pahoinvointi kuuluu asiaan, kun oikein paha migreenikohtaus iskee päälle. Olenpa joskus pyörtynytkin. Aivokuvat on otettu, ei poikkeavuutta, migreeniä vaan.
Isukilla halvaantui joskus toinen puoli vartalosta kokonaan migreenin vuoksi. Tottakai siinä pelästyy ihan hulluna, syystäkin, mutta onneksi kyse ei ole sen vakavammasta. Myös avokin siskon vartalo on joskus sen vuoksi halvaantunut hetkeksi.
Hieno sairaus tämä migreeni
|
|
|
08.06.2004, 01:01
|
|
|
Puolet petäjäistä
|
Share
Mulla korvatulehdus aiheutti järkyttävää pahoinvointia ja pyörtymisen tunnetta. Makuuasennossakin vain huimasi ja oksennus oli tulla, aivan sama liikuinko milliääkään vai makasinko täysin paikallaan.
Hassuinta oli se, ettei mulla särkenyt korvaa yhtään, se tuntui vain vähän lukossa olevalta.
|
|
|
08.06.2004, 05:20
|
|
|
Elehtii hymiöitä
Ikä: 33
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä Saaga
Kaverilla oli korvasta joku tasapainoelin (?) tulehtunut, kuulostioireet melko lailla samanlaisilta kuin sulla. Lääkekuurilla oli se ainakin hoidettavissa. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa sullakaan. 
|
Jep tätä minäkin ajattelin
|
|
08.06.2004, 06:28
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
Viime yö meni sitten siinä että heräilin jatkuvasti  Ainakin 4-5 kertaa koin taas sen kauhean pyörtymisen tunteen, en ihan niin voimakkaana kuin toissa yönä, ehkä olen varonut liikkumista.
Hitto että on inhottava olo, nyt lähden tästä labraan kokeisiin (mikä sekin jo pelottaa hemmetisti, suonet menee piiloon jo ajatuksestakin)
08.06.2004, 07:53
|
|
|
Älkää uskoko!
Liittymispäivä: Apr 2004
|
Share
Re: Pelottaa helvetisti (päässä vikaa)
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä moomi
Määräsi minulle uusia migreenilääkkeitä, :
|
Ja mä tietysti lisään vettä myllyyn kertoen, että tällä hetkellä mun veljeni makaa Meilahdensairaalassa. Sai aivoverenvuodon vääristä migreenilääkkeistä.
Että silleen...
Mutta toivottavasti sulle selviää piakkoin mikä sua vaivaa..
|
|
08.06.2004, 07:56
|
|
|
Alkaa oivaltaa
|
Share
Voi ei 
Koita selvitä, se ei varmasti ole helppoa. Minä tiedän kun itselläni on migreeni. Silloin kun se ilmeni /olin varmaan viisi?/ minulta halvautui vasen puoli kasvoista. Ja pyörrytti juuri kuvailemallasi tavalla. Sinullahan tuo on todettu, mutta kuitenkin. /Ei se haittaa/. Mutta se on kamalaa, ihan hirveä olo koko ajan.
Pärjäile! Kokeissa ei ehkä ole hauskaa, mutta ne auttavat!
|
08.06.2004, 08:15
|
|
|
Älkää uskoko!
|
Share
Mun kaverilla oli samanlaisia oireita, ja lääkäri diagnosoi sen hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi. Kaveri sai matkapahoinvointiin tarkoitettuja lääkkeitä. Tämä tuli hänellekin aika yllättäen, makuullakin huimasi, ja pienikin pään kääntäminen aiheutti huimausta ja oksentamiskohtauksen. Tämä liittyy juuri noihin korvan tasapainoelimiin. Vaivana tämä taitaa olla vaaraton, vaikkakin ikävä.
Kerro meille, mitä sulle sanottiin ja  .
|
08.06.2004, 11:38
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
joo eipä mitään löytynyt  tulehdusarvot ja kaikki muu oli normaalia, kilpirauhasarvot kuulemma normaalin ylärajalla ja kolesteroli on 5,4 kun normaalisti se on alle 5. Eli suositteli painon tarkkailua.
Huimaamiseen lääkäri sanoi vain että soittele jos ei mene ohi niin tutkitaan lisää. Kuinkakohan monta yötä siis mun pitää valvoa vielä tuossa pyörtyilytunteessa että voin todeta ettei ole mennyt vieläkään ohi?
08.06.2004, 11:56
|
|
|
Ihan pihalla
|
Share
Joskus huimaus voi johtua hartioistakin. Tässä tietokoneella kun kököttää tuntikausia, niin niska-hartiaseutu jännittyy ja jumiutuu. Ja sitten huimaa. Minulla huimaus oli niin voimakasta, että piti kulkea seiniä pitkin, kun en pysynyt enää pystyssä. Muutama oksukin tuli  . Sängyssä oli kuin karusellissa eli aika kamalaa pyöritystä. Eipä paljon naurattanut. Vaiva helpotti vähitellen niskan ja hartioiden hieronnalla ja keppijumpalla. Huimausta tunnen toki edelleen vuoteeseen menon jälkeen, mutta onneksi se nykyisin lakkaa vähän ajan kuluttua, joten se on vain asentohuimausta. Tasapainoelimissä lienee jotakin häikkää, sillä poden matkapahoinvointia linja-autossa ja joskus lentokoneessakin.
Toivottavasti saat apua vaivaasi.
|
|
|
08.06.2004, 22:22
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
Olo on aika kurja tällä hetkellä, pään särky palasi ja nyt on tuolla takaraivossa aika inhottavana jomotuksena. Väsyttää koko ajan jotenkin liian paljon ollakseen normaalia väsymystä, haukottelen ihan koko ajan ja meinaan nukahtaa istuvilteni. Olen tänään kuitenkin nukkunut tosi pitkät päiväunet ja ihan normaalit yöunet viimeyönä.
Jaa-a mitäköhän tästä vielä tulee  välillä seistessä huimaa, mutta selkeästi eniten makuulla ollessa.
08.06.2004, 22:24
|
|
|
Ikä: 35
|
Share
Neurologille vaan niin otetaan vakavasti ja tutkitaan perinpohjin jos on tarvetta. Toivottavasti pian helpottaa! :peukuttelee:
|
09.06.2004, 08:38
|
|
|
Alkaa oivaltaa
|
Share
Tuo asentoihuimaus kuulostaisi järkeenkäyvältä tällä hetkellä. Välttämättä tuo ei näytä migreenistä johtuvan.. Voikamala.
Koita selvitä
|
16.08.2004, 11:36
|
|
|
Korjaa asennettaan
Ikä: 37
|
Share
Kaivoin tämän keskustelun esiin, koska viime yönä mulle iski tuollainen pyörrytyskohtaus. Eli käänsin kylkeä ja hups, vaikka silmät oli kiinni niin tunsin miten silmissä sumenee ja päässä pyörii, avasin vähän silmiä ja pyörihän se huone joo. Käännyin äkkiä takaisin ja olo meni ohi. Aamulla olin unohtanut aamuöisin kohtauksen ja käännyin vahingossa samaan suuntaan kuin aamuyöllä olin kääntynyt. Taas sama homma.
Kun käännän päätäni seistessä oikealle heittää päästä myös. Mutta ei ihan noin paljoa kuin makuulla ollessa. Katsotaan nyt mitä ensi yö tuo sitten tullessaan. On tätä ennenkin tapahtunut..
Mites sulle Moomi kävi??
|
|
|
16.08.2004, 11:39
|
|
|
ÄO 180 Haliälytestissä
|
Share
Mäkin pökräsin yks aamu aamulenkille. Sen jälkeen n. puolen tunnin ajan oli niin kamala olo ettei tosikaan, heti kun vähänkin liikkui, silmissä sumeni ja taju meinasi lähteä.
Kävin lääkärissä, otettiin sydänfilmiä, labrakokeita ja ties mitään mutta ei minussa ollut mitään vikaa. Sittemmin on kuvattu pääkin, joka sekin on täysin kunnossa.
Ihania moiset vaivat.
|
16.08.2004, 11:48
|
|
|
Lievää niskajäykkyyttä
|
Share
Mulla on ihan samaa vaivaa ollut aina silloin tällöin. Ja mulla se johtuu ihan puhtaasti siitä, että mulla on tosi paha tension neck ja lihakset kramppaa estäen kunnon verenkierron päähän ja se tekee tuon huimauksen ja pyörtymisen tunteen. Viimeksi kun mulle tuli tuo niin se tuli niin voimakkaana, että en todellakaan pystynyt liikkumaan sängystä vasta kuin iltapäivällä kolmen aikaan.
|
|
|
16.08.2004, 11:49
|
|
|
Puolet petäjäistä
Liittymispäivä: Jul 2004
|
Share
mUlla oli aikoinaan sellasta migreeniä et toinen puoli naamasta ja kädestä halvaantu hetkeksi ja silmiin tuli näkö häiriöitä ja puhe joklas,päätä varsinkin takaraivoon koski tajuttomasti.
Syy,selvis lääkäris niskat oli niin jumis.
|
|
|
16.08.2004, 12:36
|
|
|
Lievää niskajäykkyyttä
Liittymispäivä: May 2004
|
Share
moomi: mulla on kans migreeni... Ja välil pelkään oikeesti et isompi suoni katkee päästä.
Mulla migreeni tulee lähinnä kesäisin ja on lihasjännitysperäinen. Oon tehny omia päätelmiä, miksi näin ja tullut siihen tulokseen, että juon liian vähän ja koska olen hartiajännittäjätyyppiä, lihakset menee enempi lukkoon kun ne kuivuu  Lisäks valvon kesäl enempi. Kesällä menee kivasti rahaa hierojalle ja lääkärikäynteihin (et sais lihasrentoutustabuja).
Meillä on tätä myös suvussa. Isän siskolla se puhkes nuorena ja lähti kun sai ekan lapsen! Oli vaan kivaa kuunnella sitä kun olin 15v ja kamppailin ekan kohtauksen kanssa
En tiedä, miten tää sua lohduttais, mut ajattelin jakaa oman stoorini.
|
16.08.2004, 16:46
|
|
|
Lihaisa!
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä Kinkula
Kaivoin tämän keskustelun esiin, koska viime yönä mulle iski tuollainen pyörrytyskohtaus. Eli käänsin kylkeä ja hups, vaikka silmät oli kiinni niin tunsin miten silmissä sumenee ja päässä pyörii, avasin vähän silmiä ja pyörihän se huone joo. Käännyin äkkiä takaisin ja olo meni ohi. Aamulla olin unohtanut aamuöisin kohtauksen ja käännyin vahingossa samaan suuntaan kuin aamuyöllä olin kääntynyt. Taas sama homma.
Kun käännän päätäni seistessä oikealle heittää päästä myös. Mutta ei ihan noin paljoa kuin makuulla ollessa. Katsotaan nyt mitä ensi yö tuo sitten tullessaan. On tätä ennenkin tapahtunut..
Mites sulle Moomi kävi??
|
Kuulostaa ihan prikulleen siltä mitä mulla silloin oli. Siis seistessä on pikkuisen parempi olla, mutta vähän huimaa siinäkin ja pahinta se on ehdottomasti makuuasennossa. Se pyörtymisen tunne -aalto on ihan kamala!
Mulla meni huimaukset pikkuhiljaa ohi, ei niihin mitään syytä löytynyt mistään. Mulla oli samaan aikaan päällä hirveä stressi ja paha mieli ja ahdistus joten epäilen että mun "pää sanoi työsopimuksen irti" kertaheitolla. Ja pakottihan se huimaus toki lepäämään, ja ehkä just se lepo oli siinä vaiheessa se mitä tarvitsin eniten?
Lepäile ja juo paljon vettä, sillä se menee pikkuhiljaa.
17.08.2004, 19:57
|
|
|
Puolet petäjäistä
|
Share
Noin nyt pELOTTAA! muakin.
Kyytiä odotan,itse en uskalla ajaa.
Sydämmen kohtaa on poltellu koko ajan ja nyt rintakipu vaan pahenee,ja olo sekavahko.
Yritän lueskella näit juttui tääl et en miettis tot kipuu..toivottakaa onnea!
|
|
|
17.08.2004, 23:51
|
|
|
Liittymispäivä: May 2004
Ikä: 33
|
Share
Mulla on ollut viimepäivät todella outo juttu. Varmaan johtuu kanssa niskalihaksista tai jostain. Mutta kun juon esim. vettä lasista ja taivutan kaulaa taaksepäin niin välittömästi tuntuu että aivot turpoaa, päälakeen alkaa koskea, korviin tulee painetta ja kaiken lisäksi leuan alla olevat rauhaset tulee kipeiksi. Siis samanlainen olo kun jos ne turpoais paitsi ettei ne turpoa ainakaan näkyvästi. Ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi niin tulee sellainen olo kun olisi reippaan puoleisesti kuumetta.  Tätä sitten kestää yleensä noin 3-4 tuntia kunnes olo menee ohi. Heti jos juon niin se tulee takaisin... nyt se on lieventynyt pikkuhiljaa joten en taida lääkäriin mennä, mutta lievästi pelotti sen ekan päivän aikana.
|
|
|
18.08.2004, 07:28
|
|
|
Puolet petäjäistä
|
Share
Oli lievä paniikkihäiriö,huh.
Mulla ollu vuosia sitten erittäin pahoja paniikkihäiriöitä,toivottavast en taas kierteeseen joudu.
Ja kiitti ku toivotitte onnea
|
|
|
| Ketjun työkalut |
|
|
| Näytä moodit |
Lineaarinen moodi
|
Lähetyssäännöt
|