|
|
|
|
|
Viimeisin kommentti - piilossa
|
| Sinulla ei ole oikeutta.
|
|
Lähetä viesti TXT VOIMIS 'kommentti' numeroon 17112 hinta 1€
|
|
| |
03.04.2006, 11:25
|
|
|
Osti läppärin (helpompi sairaalassa)
Liittymispäivä: Jan 2005
Ikä: 33
|
Share
Asumusero...
Ei löydy nyt sanoja kertomaan enempää, mutta niin se vaan kävi meilläkin että koiran kanssa asutaan nyt kaksitaan. Avo haluaa ottaa aikalisän ja muuttaa yksin sinne taloon johon meidän piti muuttaa...
|
|
03.04.2006, 11:28
|
|
|
Voisi jo sanoa: Voimislainen
Liittymispäivä: Dec 2004
Ikä: 34
|
Share
 Voimia.En oikein muuta osaa sanoa
|
03.04.2006, 12:37
|
|
|
Tietää KUKA on Nausteri
Liittymispäivä: May 2005
Ikä: 29
|
Share
Minä oon kanssa muuttamassa yksin ku ei tää homma nyt oikeen luista täällä.. 
Mä en tiedä miten tää asuminen erillään vaikuttaa meidän suhteeseen mutta pakko on ottaa riski.
Mutta sinulle voimia
|
03.04.2006, 12:42
|
|
|
Alkaa oivaltaa
Liittymispäivä: Apr 2004
|
Share
En nyt tiedä tarkemmin teidän tilanteesta, mutta joskus tuollainen aikalisä voi olla ihan hyväkin juttu.
Kerron oman tarinani lyhyesti:
Eli mun avomies ilmoitti lokakuussa että haluaa muuttaa pois kotoa. Tuli siis mulle ihan yllätyksenä. Sitä sitten itkettiin ja avo päättikin sitten ettei muutakaan.
No sitten jatkettiin samaa rataa ja aistin ettei kaikki ok. Kun sitten taas tammikuussa tivasin asiaa niin ilmotti että muuttaa pois. Ja syy se et haluaa miettiä asioita, ei ole varma rakastaako mua enää jne. (30-kriisin oireita)
Tää oli mulle kuin pieni kuolema 14 vuoden seurustelun jälkeen...Otin tosi raskaasti, mutta ei avollakaan hyvin mennyt. Ketään toista sillä ei ollut.
Koko tämän ajan ollaan oltu yhteyksissä, tavattu n. kerran viikossa jne.
Nyt sitten about 3 viikkoa sitten mies sanoi että on saanut vähän ajatuksia kasaan ja on halukas yrittämään vielä. Aikasemmin ei pystynyt antamaan mitään mahdollisuuksia.
Nyt sitten tavallaan alettiin seurustelemaan uudestaan. Ollaan saatu puhuttua paljon asioita jotka jääneet vaivaamaan. Hiljalleen tässä mennään ja en tiedä mitä tuleman pitää. Pelkään että satutaan taas itseni, mutta toisaalta mun on pakko ottaa tämä riski ja yrittää nyt itsekin täysillä.
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta halusin vain sanoa että jos annat miehellesi aikaa rauhassa miettiä asioita, niin kaikki voi vielä kääntyä parempaan. Jos siis takana ei kolmatta henkilöä tai muita suurempia syitä. Kyseessä voi silloin olla esim. miehesi oma kasvukriisi.
Minua auttoi paljon kirjallisuuden lukeminen aiheesta. (Bruce Fisherin kirjat yms.)
Voimia!
|
|
|
03.04.2006, 16:06
|
|
|
ÄO 180 Haliälytestissä
Liittymispäivä: Mar 2005
Ikä: 27
|
Share
Meillä tuli kans asumusero tossa nelisen kuukautta sitten. Vaikuttaahan se tietty väleihin huomattavasti. En mä enää kutsuis tätä sanalla seurustelu koska nähdäänkin niin harvoin. Me ollaankin tultu siihen tulokseen et tää on "deittailua"  Alotetaan tiettyjen asioiden takia puhtaammalta pöydältä.
Päivä kerrallaanhan tässä mennään ja osa musta edelleen toivoo et me palattais takaisin yhteen mut se osa, joka on oppinut olemaan yksin, haluaa jatkaa yksinelämistä. Tää asumusero ihan totta ava silmiä kummallakin osapuolella niin paljon, mitä ollaan nyt juteltu ex-avon kanssa. Voi olla et tää tilanne ei muutu nyt mihinkään, eli tavallaan poljetaan paikallaan, mut kuitenkin olen näinkin tyytyväinen. Tässä on niin paljon hyviäkin puolia
Jaksamisia kuitenkin sinne aloittajalle, koska alkuun tilanne tuntuu varmastikin oudolta ja hankalalta.
|
|
|
03.04.2006, 16:15
|
|
|
Korjaa asennettaan
Liittymispäivä: Mar 2006
Ikä: 37
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä Nestor
...
|
Onneksi olkoon, sinulla on hyvä ja fiksu mies.
Oma tarinani alkoi just samalla tavalla kuin sinunkin, mutta päättyi surullisemmin. Mies oli halukas selvittelemään asioita, mutta mihinkään ei edetty edes ammattiavun kanssa. Vakuutteli, ettei ole mitään toista naista, mutta ei suostunut kertomaan missä asuu. Parin kuukauden jälkeen muutti osoitteensakin pois kotoa. Vakuutteli, että kyllä tämä tästä, kun hän saa vaan mietittyä asioita. Lopulta selvitin, kuka asuu mieheni kanssa samassa osoitteessa, ja siellähän oli kirjoilla joku nuori nainen. Vasta, kun tämän faktan heitin päin mieheni naamaa, hän suostui tunnustamaan toisen naisen. Avioerohan siitä sitten tuli.
Anteeksi, että käytin Koksin ketjua omaan purkaukseeni, eikä tarina ollut edes lohduttava.
Koksille halirutistus ja voimia. Puhukaa ja puhukaa vielä lisää. Ottakaa vaikka ammatti-ihminen avuksi, jos solmut eivät muuten aukea. Perheasiain neuvottelukeskuksista saa apua.
|
|
|
03.04.2006, 21:52
|
|
|
|
Share
Mitä enemmän asioita oon miettiny sitä enemmän musta tuntuu että ero tästä tulee, en taida enään mahtua avon elämään.
Se haluaa jotain muuta kun tylsän arjen, no eiköhän se arki jokaisessa suhteessa tule ja me kuitenkin ollaan jo 7vuotta yhdessä oltu.
Kai se vaan on pakko ottaa sormus pois sormesta ja ruveta miettimään elämistä yksin
|
|
03.04.2006, 22:41
|
|
|
Puolet petäjäistä
Liittymispäivä: Feb 2005
Ikä: 31
|
Share
|
03.04.2006, 22:48
|
|
|
Puolet petäjäistä
Liittymispäivä: Dec 2005
Ikä: 28
|
Share
voi ei :/ paljon  sinne!!!
|
|
|
03.04.2006, 23:06
|
|
|
Kuin purkka tukassa
Liittymispäivä: Feb 2004
|
Share
|
|
05.04.2006, 11:07
|
|
|
Puolet petäjäistä
Liittymispäivä: Oct 2004
|
Share
Ehkä se (ex avokki) jossain vaiheessa tajuaa, että elämä on vain arkea.
Arjesta on osattava ottaa ilo irti, muuten elämä on kurjaa.
Asioilla on tapana aina jotenkin järjestyä, Meidän perheessäkin tuli ero neljä vuotta sitten oltiin puolisen vuotta asumuserossa, kunnes ostettiin yhdessä asunto ja tänä kesänä tanssitaan häitä. Takana yhteistä taivalta kohta kahdeksan vuotta, rakastan tuota miestäni NIIIN paljon!!
Gotta chance my answering machine
Now that i´m alone
cause right now it says that we
can´t come to the phone
And I know it makes no sense
cause you walked out the door
but it´s the only way I hear your voice anymore
|
05.04.2006, 13:17
|
|
|
Tietää KUKA on Nausteri
Ikä: 29
|
Share
Vähän OT, mutta tuo arjen tylsyyden valittelu kuullostaa musta kyllä aina niin hassulta (tavallaan ymmärrän joo...), mutta kun mun hartain toive taas ei olis mitään muuta kun vihdoin päästä elämään tavallista ja mahdollisimman tylsää  arkea mieheni kanssa. Ollaan siis eri maista kotoisin, ja jotenkin tuntuu, että aina on aikaraja vastassa, 4 kuukautta yhdessä, 5 viikko erillään, kuukausi yhdessä, 2 kuukautta yhdessä 6 viikkoa erossa jne. Nyt vaikuttaisi siltä, että vähään aikaan olisi viimeinen aikaraja tulossa vastaan (enää viikko erillään) ja sitten pitäisi rauhoittua tilanne. Ikinä en ole ollu niin onnellinen ku nyt, kun on toivoa tosta tasottumisesta.
Jaksamisia paljon sinne, ehkä kyseessä on todellakin vaan se, että miehesi tarvitsee miettimisaikaa. Vaikka se tuntuu pahalta, niin yritä se miehellesi suoda. Yhtä hyvin voisit itse olla hänen kengissään. Joskus vaan täytyy ottaa aikalisä, eikä tämä johdu välttämättä/todennäköisesti sinusta.
|
05.04.2006, 13:57
|
|
|
|
Share
Sunnuntaina viimeks nähny sen ja sillon viimeks laitoin sille viestin, silti jokapäivä oon meinannu vanhaan tapaan sille laittaa viestiä tai soittaa kunnes tajuan, että enään ei voi. On vaan niin kova ikävä...
|
|
06.04.2006, 19:13
|
|
|
|
Share
|
|
06.04.2006, 19:16
|
|
|
Puolet petäjäistä
Ikä: 26
|
Share
voima  ja kyllä se siitä vielä suttaantuu. (kliseistä klisein, mutta totta kyllä.)
|
|
|
07.04.2006, 18:28
|
|
|
|
Share
Se kävi just hakemassa tavaroitaan, nyt sen vasta rupeaa tajuamaan että se todellakin on kohta kokonaan pois....
|
|
07.04.2006, 21:06
|
|
|
Hyppii nenille
Liittymispäivä: Feb 2005
|
Share
Täällä sama homma..
Avo haluaa omaa "tilaa" ja päätti muuttaa kaverinsa kanssa yhteen.
Ja sit syyt vaihtelee mun paskaan elämän tilanteeseen jne jne, ettei tiedä mitä uskoa..
Noh, pitää muuttaa sit pois tästä yhdestä asumasta ja katella uutta kämppää..
Pääseepä ainaki itse aivoja tuulettamaan..
|
07.04.2006, 21:40
|
|
|
Hyppii nenille
Liittymispäivä: Dec 2004
Ikä: 32
|
Share
iso hali kaikille eronneille!!ja paljon jaksamisia!
|
|
08.04.2006, 12:52
|
|
|
Kaks puol seitenviis
Liittymispäivä: Apr 2004
|
Share
Meillä omaa tilaa hengittää haluan minä, 5vuoden yhdessäolon jälkeen, meillä on yhteinen tytär. Mutta tuntuu että olen pari vuotta jo voinut henkisesti niin pahoin, että nyt on pakko ottaa aikalisä, ennen kun menee ihan kiville kaikki. Syitä on paljon mutta en halua niitä tässä sanoa, kun moni tuttu käy täällä lukemassa...
|
|
08.04.2006, 14:36
|
|
|
Lievää niskajäykkyyttä
Ikä: 30
|
Share
Tämä ei varmaan paljoa lohduta, mutta joka suhteessa tulee jossain vaiheessa se arki vastaan. Ennemmin tai myöhemmin, sitähän se on. Kun Koksi kirjoitit, että avosi haluaa jotain muuta kuin tylsän arjen.
|
|
|
09.04.2006, 16:26
|
|
|
|
Share
koskakohan sais pakattua ne loput tavarat
Viime yö meni taas valvoessa
|
|
17.04.2006, 15:51
|
|
|
|
Share
Täällä on käynnissä sama prosessi...
Mies on muuttamassa kotopuoleensa nyt alkajaisiksi. Mitään dramaattista ei ole tapahtunut ja siinähän se vika kai lieneekin, kun mitään ei tapahdu. Päivästä toiseen samaa neutraaliutta vailla minkäänlaista tunteen paloa, suuntaan tai toiseen.
Kiirettä on helppo syyttää, mutta onko se vain loppujenlopuksi keino paeta asioita?
Onko se aina tämä seitsemäs vuosi joka toden sanoo?
Olisi kiva kuulla lisää muiden kokemuksia. Millaisissa tilanteissa muutitte erillenne? Oliko asumuseron jälkeen paluuta entiseen? Paraniko asiat vai oliko asumisero vain alku todelliselle erolle?
Koksin kertomuksen jatkoa luinkin jo toisesta ketjusta. Olen hyvin pahoillani
|
|
|
17.04.2006, 16:52
|
|
|
Liittymispäivä: Sep 2005
|
Share
Aikalisät on persiistä. Ihan vaan sen takia et aikalisät ja tauot sun muut harvoin jää tauoiksi...
|
|
|
17.04.2006, 17:05
|
|
|
|
Share
Täällä yksi eron jälkeen yhteen palannut
Me tosin kyllä ihan erottiin, mutta jonkin ajan kuluttua se kallistui enemmän siihen asumusero-juttuun... Ja sitten palattiinkin yhteen. Joskus vaan täytyy ottaa etäisyyttä, että näkee ne asiat selvemmin. Minä en viitsi julkisesti enää kirjotella enempiä meidän jutusta, mutta yksärillä voi lähestyä jos kiinnostaa.
|
|
17.04.2006, 17:07
|
|
|
|
Share
^ Mielestäsi siis myös vuosikausia pitkän suhteen rakoillessa kannattaa automaattisesti erota samantien?
Esimerkiksi meidän kohdallamme 6,5 vuoden suhteen aikana erossaolohetket on todella vähäisiä ja lyhyitä. Joku 4 vuorokautta taitaa olla pisin aika mikä koskaan ollaan erossa oltu. Luulempa ettei näin tiivis yhdessäolo voi olla vaikuttamatta tän hetkiseen tilanteeseen. Siispä miksi emme kokeilisi hetken erillään olemista, kun siihen kerran on suhteellisen vaivaton mahdollisuus.
|
|
|
17.04.2006, 18:55
|
|
|
|
Share
...toi sarskun kommentti ei kaiketi ollut mulle suunnattu?
|
|
17.04.2006, 19:15
|
|
|
|
Share
^ Juu ei. Sä vaan ehdit siihen väliin...
Laitan varmaan linttu jossain vaiheessa yksäriä. Sen verran uusi ja hämmentävä asia tämä, että mielellään kuulisi kommentteja kokeneimmilta.
|
|
|
17.04.2006, 22:30
|
|
|
Liittymispäivä: Sep 2005
|
Share
[quote=sarsku]Mielestäsi siis myös vuosikausia pitkän suhteen rakoillessa kannattaa automaattisesti erota samantien?
Ei välttämättä, mutta kyllä sitä välimatkaa voi ottaa ilman taukojakin. Itselläni vaan on aika huonoja kokemuksia aikalisistä. Sekä omakohtaisia että kaveripiirissä.
|
|
|
17.04.2006, 22:38
|
|
|
Puolet petäjäistä
Ikä: 30
|
Share
Lainaa:
|
Alkuperäinen lähettäjä sarsku
Esimerkiksi meidän kohdallamme 6,5 vuoden suhteen aikana erossaolohetket on todella vähäisiä ja lyhyitä. Joku 4 vuorokautta taitaa olla pisin aika mikä koskaan ollaan erossa oltu. Luulempa ettei näin tiivis yhdessäolo voi olla vaikuttamatta tän hetkiseen tilanteeseen. Siispä miksi emme kokeilisi hetken erillään olemista, kun siihen kerran on suhteellisen vaivaton mahdollisuus.
|
Mä oon ihan samaa mieltä.
Oon ainakin huomannut, että meidänkin suhteessa nuo erossaolopäivät (eri paikkakunnilla erinäisistä syistä)on toisaalta ollu tosi tuskallisia, mut ne on todella tehny hyvää suhteelle. Teidän suhteessa on vielä helppo, kun miehesi ei mene kovin kauas, mutta saatte kuitenkin omaa tilaa. Suht helposti mielestäni.
|
|
|
18.04.2006, 22:03
|
|
|
|
Share
Anzu: aivan
Mazeriyn: Mikä sitten erottaa aikalisän välimatkan ottamisesta?
Jos suhde ei kestä aikalisää niin onko se sitten sen arvoistakaan?
Kuulin tänään yhden tutun kokemuksista, että kuulema aika pian tällaiset tilanteet yleensä ratkeaa...suuntaan tai toiseen. Pelottaa
|
|
|
| Ketjun työkalut |
|
|
| Näytä moodit |
Lineaarinen moodi
|
Lähetyssäännöt
|