Viimeisin kommentti - piilossa
Sinulla ei ole oikeutta.
Lähetä viesti TXT VOIMIS 'kommentti' numeroon 17112 hinta 1€

Takaisin   Voimahalifoorumi > Voimahali > VoimaTekniikka

Vastaa

Ketjun työkalut Näytä moodit
Vanha 26.12.2006, 21:51   #1
-Suvi-
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän -Suvi- avatar

Liittymispäivä: Dec 2004
Ikä: 25
Share
Oletus Nokian puhelimeen päivitykset?

En löytänyt tästä aiheesta omaa juttua niin aloitan uuden. Auttakaa mua jooko laittamaan tohon puhelimeen (N80) päivitykset. Se on niin älyttömän hidas että hermot menee aina kun lähettää esim. viestiä. Ja mä tiedän näistä päivitys-jutuista vaan sen verran että sellasia saa ite laitettua ja ne tekee puhelimesta huomattavasti nopeemman mutta en tiedä että mikä kannatas laittaa (onko niitä ees monia?) ja mistä niitä löytyy ja miten se homma hoidetaan.
-Suvi- on offline   Vastaa lainaten
Vanha 26.12.2006, 22:24   #2
Tressi
Korjaa asennettaan

Käyttäjän Tressi avatar

Liittymispäivä: Jul 2004
Ikä: 29
Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä -Suvi-
. Ja mä tiedän näistä päivitys-jutuista vaan sen verran että sellasia saa ite laitettua ja ne tekee puhelimesta huomattavasti nopeemman
Ei se ihan noin mene kuitenkaan, oletuksena päivitykset korjaa ohjelmiston virheitä, ei lisää nopeutta. Päivitykset saa tehtyä ilmaiseksi missä tahansa nokian huollossa, ja ne kannattaa myös niiden tehtäväksi jättää.

Toinen juttu on, että N80 ei vanhallakaan softaversiolla hidastele esim. viestienlähetyksissä, vaan yleisimpiä vikoja on ollut esim. muistikortin katoaminen, muistin loppuminen sovelluksia suorittaessa ja jotain satunnaisia muita vikoja. Pikaisella arviolla puhelin on joko oikeasti rikki tai muuten vaan sekaisin, jolloin pelkkä resetointi (eli palauttaminen alkutilaan) saattaa auttaa hidasteluun. Muistaa vaan ottaa tiedot sieltä puhelimesta talteen, koska sen pitäisi tyhjentyä kyseisessä toimenpiteessä kokonaan. Toki sen päivityksen voi joihinkin nokian puhelimiin itsekin tehdä, mutta väärin tehty päivitys voi saada koko puhelimen toimintakunnottomaksi, eikä takuu kata enää korjausta. Ellei siis päivitystä tehdä nokian huollossa.
Vanha 26.12.2006, 22:37   #3
säätäjä86
Korjaa asennettaan

Liittymispäivä: May 2005
Ikä: 26
Share
Oletus

Nokia itse tarjoaa päivityksiä uudempiin puhelimiin. Tuolta löytyy tohon sun malliin päivitykset ja muihin mallelihin myös.
http://www.europe.nokia.com/A4176089?N80

Ja ei tossa mitään takuuta menetä. Jossain puhelinmalleissa on jopa se ominaisuus, että osaavat ilman tietokonetta päivittää itsensä. En vaan tiedä onko se suomessa käytössä.
säätäjä86 on offline   Vastaa lainaten
Vanha 26.12.2006, 22:38   #4
säätäjä86
Korjaa asennettaan

Liittymispäivä: May 2005
Ikä: 26
Share
Oletus

Ja voihan sen tietenkin liikkeeseenkin viedä päivitettäväksi jos haluaa.
säätäjä86 on offline   Vastaa lainaten
Vanha 26.12.2006, 22:38   #5
Tressi
Korjaa asennettaan

Käyttäjän Tressi avatar

Share
Oletus

Niin ja jos aivan välttämättä haluat itse sen softan päivittää, niin ensin tarkastat ohjelmistoversion, että onko uudempaa edes olemassa (uusin N80 ohjelmisto on 4.0623.0.42) näppäilemällä *#0000#

Ja itse päivitystä sitten tämän kautta hakemaan, tarvitset tuon Nokia Software updaterin ihan alkuunsa.
http://europe.nokia.com/A4176089?N80
Vanha 26.12.2006, 22:42   #6
Tressi
Korjaa asennettaan

Käyttäjän Tressi avatar

Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä säätäjä86
Ja ei tossa mitään takuuta menetä. Jossain puhelinmalleissa on jopa se ominaisuus, että osaavat ilman tietokonetta päivittää itsensä. En vaan tiedä onko se suomessa käytössä.
No siis, noilla nokian sivuilla sanotaan, että takuuta ei menetä. Suomen sivuilla moista ohjelmaa tai tietoa ei ole, ja omiin kokemuksiin perustuen ensimmäinen reaktio huollolta on, että "itse hajoitettu, ei takuuta". Paha siinä on vastaankaan sanoa, vaan voi joutua oikeasti tappelemaan asian kanssa.
Vanha 26.12.2006, 22:55   #7
-Suvi-
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän -Suvi- avatar

Share
Oletus

Tännehän on jo kerinny tulemaan paljon vastauksia. Joo siis toi oli vähän hölmösti ja yksinkertasesti sanottu että ne tekee puhelimesta nopeemman, se oli vaan leikillä sanottu Tietty siihen on sitten joku syy. Mutta olis kiva saada noit päivitykset (eräs tuttu laittoi ja auttoi, en kehtaa enää häntä kiusata tuolla kun on jo muuten niin paljon auttanut kaikessa) Ja laiskana ihmisenä ja kun asun täällä kaukana kaikesta niin tekisin mielelläni ne itse.

Ainut mikä häiritsee nyt on toi takuujuttu... kun noita nokioita on aina kuitenkin saanut siellä huollossa käyttää vaikka olis ollu millanen puhelin...
Vanha 27.12.2006, 03:15   #8
Tressi
Korjaa asennettaan

Käyttäjän Tressi avatar

Share
Oletus

^
Jos nyt vastaan sitten sitten kerrankin asiallisesti, enkä liian pienellä miettimisellä vaan näpyttele mitä ekana mieleen tulee

Eli, eihän se takuu siitä mene, se oli ehkä hieman liioitellusti sanottu. Pahimmassa tapauksessa voi toki tulla huollon kanssa ongelmia, vaikka ei pitäisi, jolloin voi joutua viemään puhelimen johonkin toiseen nokian huoltoon jos helpolla haluaa päästä. Nokian virallinen suuntaus on selvästi se, että kotona tehdään päivitykset itse, koska se vaan on mukavampaa asiakkaan kannalta kuin odottaa jotain 15 minuutin ja usean viikon väliltä kun puhelin on huollossa. Tosin, nokiakin muistuttaa tuosta, että itsetehdyssä päivityksessä on vaara jumiuttaa puhelin kokonaan.

Se päivitys on kyllä varsin helppo toimenpide eikä mitään salatiedettä, kunhan muistaa vaan olla huolellinen. Eli tässä melko tarkat ohjeet:

Tarvikkeet:
- Täyteen ladattu nokia puhelin
- Datakaapeli (usb)
- Viimeisin pc-suite sekä päivitysohjelmisto
- 30-60 minuuttia aikaa

Valmistelu:
1. Lataa uusin versio pc-suitesta ( http://www.nokia.fi/asiakastuki/ohje...pcsuite/lataa/ )
2. Lataa Nokia Phone Software Update -ohjelmisto ( http://www.europe.nokia.com/A4176089?N80 )
3. Parhaimman lopputuloksen saat, kun poistat koneelta aiemmat ohjelmat ohjauspaneeli -> lisää / poista sovellus. Sieltä poistat Pc-suiten ja mahdollisen Nokia Data Cable driverin (tai vastaava) sekä mahdollisen vanhemman version päivitysohjelmistosta.
4. Asenna PC-Suite (mahd. käynnistä kone uudelleen)
5. Asenna Päivitysohjelmisto (mahd. käynnistä kone uudelleen)

Itse päivitykseen:
1. Lataa akku aivan täyteen
2. Varmuuskopioi puhelimen sisältö sekä kaikki tarpeellinen muistikortille tai tietokoneelle esim. PC-Suitella tai puhelimen omalla toiminnolla (työkalut->muisti->kopioi puhelimen muisti). Itse suosittelen pc-suiten varmuuskopioi -toimintoa, koska nokia suosittelee myös muistikortin alustusta ennen päivitystä.
3. Alusta muistikortti ( työkalut -> muisti -> alusta muistikortti)
4. Käynnistä päivitysohjelmisto ja seuraa ohjeita
(puhelimesta käyttöön yleinen -profiili, älä käytä puhelinta päivityksen aikana, varmista, että akku on täysi)
5. Ohjelma hakee netistä uuden ohjelmistoversion puhelimeen ja aloittaa asennuksen. Puhelin käynnistyy asennuksen aikana uudelleen ja pc-suite ilmoittaa, että yhteys on katkennut. Älä irrota puhelinta tietokoneesta ennen kuin ohjelma antaa luvan.
6. Palauta varmuuskopiot pc-suiten varmuuskopioi -toiminnolla. Valitse palauta ja annetusta listasta ottamasi varmuuskopio.
7. Puhelin käynnistyy mahdollisesti uudestaan, päivitys on kokonaisuudessaan valmis jos kaikki meni hyvin ja voit jatkaa puhelimen käyttöä. Jotkut itse asennetut ohjelmat ja teemat sekä esimerkiksi lifeblog pitää asentaa uudestaan kuitenkin. Lifeblogiin kannattaa hakea samalla päivitykset, jos sitä käyttää ( http://r2.nokia.com/nokia/0,,72514,00.html )

Toivottavasti päivitys onnistuu, tai siis, eihän siinä pitäisi mitään outoa sattua. Nuo mainitsemasi ongelmat vaan ei oikein sopineet mihinkään tietämääni softavikaan, joten ensimmäisenä tuli mieleen puhelimessa olevan jotain muuta vikaa. Jos päivitys ei ko. syystä onnistu, niin sitten joudut viemään tuon huoltoon, jossa laittavat sen kuntoon.
Vanha 27.12.2006, 06:00   #9
-Suvi-
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän -Suvi- avatar

Share
Oletus

Kiitos kiitos tosi paljon Juuri tuollaisia ohjeita kaipailinkin, selkeitä ja tarkkoja. Ja en siis tätä tee vain sen takia että puhelin on hidas vaan onhan tuossa muitakin hyviä puolia ja se hitaus ehkä toivottavasti helpottaa siinä samalla. Ainakin ystävälläni hävisi sellaiset ongelmat kertaheitolla.

Mutta ehkäpä ilmoittelen kun olen tuon saanut tehtyä että tuhosinko puhelimeni vai miten kävi
Vastaa

Ketjun työkalut
Näytä moodit

Lähetyssäännöt