Viimeisin kommentti - piilossa
Sinulla ei ole oikeutta.
Lähetä viesti TXT VOIMIS 'kommentti' numeroon 17112 hinta 1€

Takaisin   Voimahalifoorumi > Voimahali > alaKulttuuri

Vastaa

Ketjun työkalut Näytä moodit
Vanha 24.01.2012, 16:31   #1001
Linnie
Puolet petäjäistä

Käyttäjän Linnie avatar

Liittymispäivä: Mar 2008
Share
Oletus

Mä en nyt keksi millään, että miten noita aikajanan "pysyviä osia" pystyy muokkaamaan (näkyy mulla näin tällä hetkellä: http://www.marismith.com/wp-content/...over-Image.jpg). Haluaisin tuo statuspäivityslaatikon vieressä olevan kaverit- laatikon koko kansikuvan levyiseksi, siihen alle tykkäämiset jne. Miten näitä muokataan?
Vanha 24.01.2012, 17:03   #1002
Mamma
sisäpiirissä

Liittymispäivä: Apr 2004
Share
Oletus

^Voiko niitä muuttaa sitten jostakin? En oo kellään nähnyt tai kuullut että vois mutta tuommosta ominaisuutta kaipaisin itekin.
Mamma on offline   Vastaa lainaten
Vanha 24.01.2012, 19:09   #1003
Linnie
Puolet petäjäistä

Käyttäjän Linnie avatar

Liittymispäivä: Mar 2008
Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä Mamma Lue viesti
^Voiko niitä muuttaa sitten jostakin? En oo kellään nähnyt tai kuullut että vois mutta tuommosta ominaisuutta kaipaisin itekin.
Nyt kun mainitsit ja tarkemmin asiaa tutkailin niin ei sitä vissiin saakaan. Huomasin, että "kaverilaatikko" jne. näkyy leveemmäällä vain niillä ihmisillä, jotka EI ole mun kavereita...
Vanha 08.02.2012, 14:54   #1004
Armiida
Tietää KUKA on Nausteri

Liittymispäivä: Aug 2007
Share
Oletus

Huomasin tässä yksi päivä, ettei etusivullani näy kaikkia päivityksiä kuten ennen. Muutaman henkilön ja muutaman tykkäys-sivun päivitykset eivät enää ilmesty virtaan. Näen päivitykset kuitenkin näiden omilla seinillä.

Miten saisin ne taas ilmestymään etusivulle?
Armiida on offline   Vastaa lainaten
Vanha 22.02.2012, 18:33   #1005
Hönö
Kaks puol seitenviis

Käyttäjän Hönö avatar

Liittymispäivä: Feb 2004
Ikä: 31
Share
Oletus

Osaako kukaan auttaa, alan olla jo kriisissä...

Mun omat tilapäivitykset katoaa saman tien kun ne julkaisen. Eli saan ne julkaistua ihan normisti, mutta sitten jos käyn vaikka etusivulla ja palaan takaisin omalle sivulle niin päivitystä ei enää ole. Tätä on nyt jatkunut viikon verran. Harvoin selailen FB:tä puhelimella, mutta nyt niin tein, ja huomasin että puhelimen kautta ne päivitykset näkyy. Vaikka en ole niitä puhelimella päivittänyt... Olen kysellyt kavereilta näkeekö ne niitä päivityksiä, ja vastaus on ei.

Tänään sain s-posti-ilmoituksen että tilaani oli kommentoitu, tilaa jota en siis itse näe. Paitsi puhelimella. Sen s-postiviestissä olevan linkin kautta pääsin sen oman päivitykseni lukemaan, mutta sivullani se ei näy. Tämä ko. kaveri joka oli kommentoinut tilaa asuu Australiassa tällä hetkellä, ja kysyin tietty heti mitä kautta hän oli sen mun päivityksen nähny. Ja ihan koneella kuulemma. Ja näkee ne kaikki muutkin viime aikojen päivitykset mitä mä itse eikä juuri kukaan muukaan nää...

Onko kukaan kuullu tällasesta? Mä oon jo ihan epätoivoinen tän asian kanssa. Ehkä siitä pitäis huolestua enemmän kuin siitä että ne päivitykset ei näy...
Hönö on offline   Vastaa lainaten
Vanha 22.02.2012, 18:35   #1006
Hönö
Kaks puol seitenviis

Käyttäjän Hönö avatar

Share
Oletus

Ja sitä vielä että muuten FB toimii ihan normisti. Viestit pelaa, ja pystyn jakamaan juttuja omalle seinälle. Tilapäivitys on ainoa joka häviää.
Hönö on offline   Vastaa lainaten
Vanha 22.02.2012, 22:51   #1007
Riin-a-
Kaks puol seitenviis

Käyttäjän Riin-a- avatar

Liittymispäivä: Aug 2006
Share
Oletus

^Mulla on vähän samanlaista ongelmaa paitsi, että kaikki kännykällä lähettämäni tilaviestit sekä yksärit ei mene perille. Yksärit saattaa näkyä mulla lähetetyissä (osassa ei tosin niinkään), mutta kun olen kysellyt kavereilta, että miksi he ei vastaa - niin eihän ne ole saanut edes niitä viestejä ollenkaan! Eroaa tosta sun ongelmasta tosin, mutta jotakin selkoa tähänkin kaipaisin.
Riin-a- on offline   Vastaa lainaten
Vanha 22.03.2012, 19:48   #1008
tytteli
sisäpiirissä

Käyttäjän tytteli avatar

Ikä: 38
Share
Oletus

Tiedän tapelleeni tän asian kanssa aikaisemminkin ja jostain jopa apua kysyneeni, vaan kysynpä taas. Jos olen jossain vaiheessa estänyt jonkun kaverin viestejä näkymästä seinälläni, mistä hitosta sai muutettua tilanteen ennalleen? Mielestäni tämä ei ole se "estä tämä henkilö"-juttu, minkä kyllä löydän asetuksista, vaan ikäänkuin lievempi versio.

Vai olisiko niin, että tietyt ihmiset on estäneet mut, jolloin en päivityksiään näe?
tytteli on offline   Vastaa lainaten
Vanha 23.03.2012, 18:34   #1009
TaranteLLa
Lievää niskajäykkyyttä

Käyttäjän TaranteLLa avatar

Share
Oletus

Nykyään Facebook on sen verta fiksu, että voit itse päättää, minkälaiset statukset sulle tulee näkyviin. Tätä samaa kautta voi varmaan katsoa ton perusstatuksenkin näkyvyyden
Mene siis tuonne kaverilistaasi, mistä näet kaikki kaverisi. Mene jonkun kaverin nimen päälle, ÄLÄ klikkaa, näkyviin tulee tietolaatikko, jonka oikeassa alakulmassa lukee Friend ja täppi. Klikkaa tuota Friend-nappia ja sieltä Settings..
Tuosta voit nyt päättää mitä kaikkia päivityksiä tahdot nähdä.
Vanha 23.03.2012, 22:16   #1010
tytteli
sisäpiirissä

Käyttäjän tytteli avatar

Share
Oletus

Eeeiii toi auta. Sieltä on valittu joillain jopa "kaikki päivitykset", mutta ei silti tule mun seinälle näkyviin mitään. Kuitenkin ihmisellä on päivittäin uusia päivityksiä, näen ne kyllä käydessäni henkilön profiilissa. Vastaavasti joiltain olen poistanut valinnan kohdasta "musiikki ja videot", mutta siitä huolimatta kaikki tän henkilön lisäämät musiikki- ja videolinkit/päivitykset tulee mun seinälle näkyviin.

En myöskään keksi näiden henkilöiden suhteen mitään ajatusta, miksi olisin heidät/heidän päivityksensä estänyt. Viime kevään lätkävouhkaamisen aikana muistan joitain henkilöitä rajoittaneeni, ettei heidän vouhotuksensa tuki koko seinää. Tilanteen rauhoituttua korjasin kuitenkin tilanteen jostain.
Vanha 24.03.2012, 22:56   #1011
Mamma
sisäpiirissä

Share
Oletus

Menet news feedissa ihan alas asti niin kauan aikaa, että viimeisen julkaisun alle tulee oikealle puolelle lukemaan "edit options". Klikkaat sitä ja aukeaa lista kaikista piilottamistasi jutuista.
Vanha 24.03.2012, 23:07   #1012
tytteli
sisäpiirissä

Käyttäjän tytteli avatar

Share
Oletus

Hahaa, kiitos Mamma. Tosin tuon mukaan ei silti ole piilotettuna tietyt ihmiset/kommentit, joten en sitten tiedä mikä estää päivitysten ilmestymien mun seinälle. Kuitenkin näen ne henkilöiden omalla seinällä.

Lisäksi estetyt ei-kaverit on ihan omalla listallaan, mikä tuntuu jotenkin turhalta.
Vanha 25.03.2012, 18:31   #1013
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Liittymispäivä: Nov 2009
Share
Oletus

mie pystyin säätämään vain sovellusten ja fanisivujen päivityksiä, ei kavereiden...
miulla on sama tilanne, kun tyttelillä, että tiedän piilottaneeni yhden kaverin päivitykset, mutta ei aavistustakaan mistä ne saa takaisin...
lisää arvauksia?

coconut on offline   Vastaa lainaten
Vanha 27.03.2012, 19:46   #1014
LilliTilli
Lievää niskajäykkyyttä

Käyttäjän LilliTilli avatar

Liittymispäivä: Oct 2006
Ikä: 36
Share
Oletus

Voi ei, nytkö se aikajana on pakko ottaa käyttöön? 1.4. kuulemma tulee pakolliseksi kaikille. Yhtään en jaksais alkaa säätää....
LilliTilli on offline   Vastaa lainaten
Vanha 27.03.2012, 21:15   #1015
tytteli
sisäpiirissä

Käyttäjän tytteli avatar

Share
Oletus

Minä en ainakaan säädä yhtään mitään. Näkyy mitä näkyy ja kelle näkyy, kaikki sinne kirjotettu on joka tapauksessa jossain arkistojen uumenissa odottamassa "ups, meiltä vähän vahingossa lipsahti"-probleemaa.
Vanha 28.03.2012, 09:09   #1016
Riin-a-
Kaks puol seitenviis

Käyttäjän Riin-a- avatar

Share
Oletus

Mä otin ajat sitten jo sen aikajanan käyttöön enkä silloinkaan jaksanut fiksailla mitään. Ylipäätään ei toi aikajana toimi ainakaan normitehojen koneilla siten, kun sen pitäis varmaan toimia. Ainakaan kotona ja töissä en koskaan saanut niitä kavereiden tosi vanhoja päivityksiä näkymään, koska se sivu päivittyy koko ajan jotenkin automaattisesti ja hyppii siis edestakaisin siinä näytöllä siten, että alkaa vaan vituttaa eikä kiinnosta perehtyä siihen kaverinsivuun sen paremmin. Jollain supernopeuksilla ei ehkä kohtaa tuota ongelmaa..
Riin-a- on offline   Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2012, 09:24   #1017
Kristalli
Ruumishuoneen kiropraktikolla

Käyttäjän Kristalli avatar

Share
Oletus

Juu tosi hitaasti se toimii tehokkaammallakin koneella ja yhteydellä. Mutta joo ei tosiaan ole tarvinnut mitään siivoilla, jos olen ne joskus sinne kirjoittanut niin halutessaan joku olisi ne kaikki saanut lukea aikaisemminkin.

Koitin etsiä mutta eronkaan aikana en ollut kirjoittanut aiheesta mitään, paitsi että kuinka väsynyt olin koko ajan.
Vanha 28.03.2012, 11:07   #1018
LilliTilli
Lievää niskajäykkyyttä

Share
Oletus

No väkersin nyt sen aikajana-homman. Eipä siellä mitään ihmeellisiä salaisuuksia paljastunut, mutta arkistoin viesteistä varmuuden vuoksi vanhimmat, etteivät lävähdä kaikkien nähtäville. Ja jokusen linkin kommentteineen poistin, enpä muuta. Ja kansikuva piti ettiä sinne taustalle, ilman sitä aikajana näyttää tyhmälle.
Vanha 28.03.2012, 16:36   #1019
Sanzke
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän Sanzke avatar

Liittymispäivä: Sep 2008
Ikä: 22
Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä LilliTilli Lue viesti
Voi ei, nytkö se aikajana on pakko ottaa käyttöön? 1.4. kuulemma tulee pakolliseksi kaikille. Yhtään en jaksais alkaa säätää....
Otappa huomioon, että tuo on sitte aprillipäivä.
Sanzke on offline   Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2012, 16:51   #1020
LilliTilli
Lievää niskajäykkyyttä

Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä Sanzke Lue viesti
Otappa huomioon, että tuo on sitte aprillipäivä.
Joo, huomasin sen kyllä, ja tänään ilmoitettiin taas uusi päivä, 4.4. Saapa nähdä koska se pakollinen jana todellisuudessa lävähtää kaikille, kun eikös se pitänyt tulla jo aikapäiviä (=useita useita kuukausia) sitten. Mutta onpahan nyt muutettu.
Vanha 28.03.2012, 18:03   #1021
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Share
Oletus

miulle tuli ilmoitus helmikuun lopulla, että 1.3. vaihtuu - ja vaihtui.
yhteisösivulla on nyt sama juttu, eli siellä lukee 30.3., joten alkaa olla jo pikkasen kiire miettiä mitä sit...

en myöskään tykkää aikajanasta. ärsyttävän hidas ja hankala. ainut plussa kansikuva, joka on aika magee

tietääkö joku mitän yhteisön/yrityksen aikajanalla laitetaan niitä "tietosivuja" tms, mitkä aikasemmin on ollut listattuna siinä profiilikuvan alla?

Vanha 17.04.2012, 09:35   #1022
Hattiwatti
Hyppii nenille

Liittymispäivä: Jan 2006
Share
Oletus

Näkeekö jostain omat odottavat kaveripyynnöt?
Kävi nimittäin niin, että stalkkasin jonkun uppo-oudon tyypin sivua ja samaan aikaan fb ilmoitti, että tää tyyppi on hyväksynyt mun kaveripyynnön. Olis kiva, jos jostain näkis keille kaikille muille oon vahingossa laittanut pyyntöä.
Hattiwatti on nyt online   Vastaa lainaten
Vanha 02.07.2012, 20:49   #1023
yöntytär
sisäpiirissä

Käyttäjän yöntytär avatar

Liittymispäivä: Dec 2004
Share
Oletus

^Kyllähän ne näkee. Friends-listasta.

Tuntuuko kenestäkään muusta, että tuohon feediin ilmestyisi nykyään paljon sellasia juttuja, jotka ei itselle oikeastaan kuulu? Onhan tätä aiemminkin ollut, ainakin kaverin seinän kautta, mutta nyt suoraan tohon feediin tule AINA, kun joku kaveri sanoo jollekulle omalle public-kaverilleen jotain. Käänteisesti tää tietysti myös tarkottaa sitä, että ne omat jutut tulee siihen toisille, oli sit kyse tykkäyssivulle heitetystä kommentista tai jostain muusta julkisesta Ja millään tätä ei ilmeisesti pysty enää estämään - ennenhän seinää pysty siivoamaan, mutta se kommentti jäi silti eloon. No, nyt kun on timeline, niin jos meen näprään activity logia, niin se poistaa samalla sen kommentin kokoaan. Enkä voi taas vastaanottajan timelinen näkyvyysjuttuihin puuttua edes oman viestini osalta.

Itselle ainakin tullut sellanen kuva, että jos ei kaikkea haluaisi jakaa kavereiden kanssa, niin ei voisi kommentoida mihinkään. Eikä nyt tarvi tähän sanoa, että no sellanen se netti on. Tiedetään, mutta siellä netissäkin voi olla eri piirejä eikä välttämättä esim. työjutut tai kv-ryhmään kommentointini kuulu taas jollekin random-kaverilleni, vaikka ne kuuluisikin hlölle, jota en tunne lainkaan.
Vanha 02.07.2012, 21:45   #1024
Mamma
sisäpiirissä

Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä Hattiwatti Lue viesti
Näkeekö jostain omat odottavat kaveripyynnöt?
Tosiaan kaverilistalta näkee, se on vaan veemäistä jos on paljon kavereita, alkaa selaamaan listaa jos ei tiedä/muista nimeä...

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä Hattiwatti Lue viesti
Kävi nimittäin niin, että stalkkasin jonkun uppo-oudon tyypin sivua ja samaan aikaan fb ilmoitti, että tää tyyppi on hyväksynyt mun kaveripyynnön. Olis kiva, jos jostain näkis keille kaikille muille oon vahingossa laittanut pyyntöä.
Mulle on tullut itselleni viestiä ja ainakin kahdelle kaverille on käynyt niin, että kaveripyyntö on mennyt "tietämättä". Yhtäkkiä vaan on tullut ilmoitus, että "sejase hyväksyi kaveripyyntösi". Mulle tulleet viestit on olleet sen sisältöisiä, että "onko sulle tullut kaveripyyntö multa kun tää näyttää niin vaikken oo sellaista mielestäni laittanut".
Vanha 06.07.2012, 20:45   #1025
Hattiwatti
Hyppii nenille

Share
Oletus

Laitoin juuri tarkoituksella yhden kaveripyynnön, mutta ei se kyllä näy siellä kaverilistassa. Sitten toki näkyy, jos katsoo sen tyypin profiilia, mutta se ei auta noihin vahinkoklikkauksiin.
Mulla on edelleen se vanha profiili, onko timelinessa sitten eri tavalla tuo?
Vanha 07.07.2012, 00:44   #1026
Mamma
sisäpiirissä

Share
Oletus

^Tuohon en osaa vastata mutta olin aika hämmästynyt, että kaverilistalla näkyy myös sellaiset henkilöt, jotka ovat poistaneet profiilinsa. Sinänsä hyvä, että ko. henkilön voi poistaa kaverilistaltaan samalla.
Vanha 08.09.2012, 09:30   #1027
Krisse-
Korjaa asennettaan

Liittymispäivä: Nov 2004
Share
Oletus

Alkaa kuumottaa noi elämään eksyneiden sun muiden ajatelmien kuvat mitä jotkut tuolla jakelee auliisti, saako ne jotenkin estettyä? Eli kun tulee ilmoitus:

Matti Meikäläinen jakoi käyttäjän Elämän pökäleet kuvan

niin saako noi elämän pökäleen kuvien jakamiset jotenkin näkymätömiin?

Ei kestä
Vanha 08.09.2012, 20:28   #1028
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Share
Oletus

siinä sen ilmoituksen yläreunassa on sellanen pieni nuoli alaspäin (näkyy kun viet hiiren siihen). Sieltä löytyy "piilota..."
klikkaa siitä niin ko tarina menee piiloon ja siihen alle tulee teksti
"Piilota kaikki tarinat käyttäjältä..."

Vanha 11.09.2012, 16:25   #1029
Krisse-
Korjaa asennettaan

Liittymispäivä: Nov 2004
Share
Oletus

No mutta toihan piilottaa tarinat käyttäjältä Matti Meikäläinen, ja en mä halua niitä piilottaa vaan kaikki Elämän pökäleen jutut (jonka Matti siis jakoi)?
Vanha 07.11.2012, 20:51   #1030
liina_1985
Hyppii nenille

Käyttäjän liina_1985 avatar

Liittymispäivä: Apr 2008
Ikä: 27
Share
Oletus

Meidän mummo liittyi facebookiin (), niin mun täytyis vähän muokata asetuksia ettei se nyt ihan kaikkia mun päivityksiä/tapahtumia näe, you know.. Miten mä voin muokata tietyn henkilön asetukset että se näkis, no ehkä mahdollisimman vähän?
Vanha 07.11.2012, 21:30   #1031
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Share
Oletus

Menet yksityisyysasetuksiin ja sieltä sitten
"Valintasi on käytössä seuraavissa julkaisuissasi siihen asti, kun muutat asetusta joko julkaisun vieressä tai tässä:" > mukautettu
Näytä seuraaville : Kaverit
Piilota seuraavilta: *tähän henkilön nimi*

Sitten tulee oletuksena päivitykset niin, että niissä lukee "Kaverit paitsi rajoitettu tms."

Toinen vaihtoehto on tehdä näistä ei-niin-mukavista-kavereista Tuttaviksi ja valita sitten se Tuttavat-ryhmä tuohon asetukseen.

Vanha 07.11.2012, 21:55   #1032
liina_1985
Hyppii nenille

Käyttäjän liina_1985 avatar

Liittymispäivä: Apr 2008
Ikä: 27
Share
Oletus

oukhei, tänks! Säästetään mummo muutamilta päivityksiltä
Vanha 20.11.2012, 19:22   #1033
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

Uah, voisko noi fanisivut lopettaa jo tuon höösäyksen tuosta, että "jatkossa uutiset näkyvät vain murto-osalle, tämän takia tee niin ja niin". Eikös tämä nyt osottautunut jo ihan vaan höpinäksi. Eihän se sponssausjuttu silti uutisia mitenkään poista.
Vanha 22.11.2012, 17:06   #1034
Mamma
sisäpiirissä

Share
Oletus

^No itse asiassa tuohan ei mee ihan noin, vaan nimenomaan fb jättää ison osan päivityksistä julkaisematta kaikkien news feedissa ja kavereiden kohdalla on jo pitkään ollut niin, että pitää käydä "tilaamassa" jos haluaa nähdä tietyn henkilön kaikki päivitykset. Sama on ymmärtääkseni sivustoissakin. Sponsoroidut on sitten ihan oma lukunsa.
Vanha 22.11.2012, 19:42   #1035
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

En tiedä, miksi noi sitten tuntuvat järjestään näkyvän mulle kuitenkin, siis että valitellaan, että tämäkin näkyy nyt vain harvalle, mutta tehkää niin ja näin. Miten mä voisin aina olla se onnekas? Se oikeastaan ekana herätti epäilyksiä. Tietysti noita sivuja, joista tykkää, on paljon, joten varmasti johonkin osuu, mutta silti tuntuu osuvan aika helposti edelleenkin. Esim. en ole tehnyt mitään muutoksia ja joltakin taholta päivittäin tulee feediin uutisia. Ja sit joku linkkasi yhdellä "tykkäyssivustolla" aiheeseen näin:

http://techcrunch.com/2012/11/07/kil...romoted-posts/

Toki toi on hieman kieli poskessa kirjoitettu, joten tiedä sitten, mikä on totuus.

Kavereita kun joskus katsoin, niin ne olivat ymmärtääkseni kaikki automaattisesti siten, että näkee kaikki päivitykset, joten niissäkään ei ollut korjattavaa.
Vanha 22.11.2012, 21:05   #1036
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Share
Oletus

^mulla on ihan sama tunne!
itseasiassa näiden typerien päivitysten ansiosta (kun juuri nämä näyttää aina näkyvän newsfeedissäni) olen poistanut tykkäyksiä varmaan jo kymmeneltä sivulta

Vanha 22.11.2012, 23:04   #1037
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

^Mietin itse asiassa ihan samaa siivousoperaatiota Sitä paitsi on noissa tykkäyssivuissa siivoamisen varaakin, suuri osa varmaan ihan turhia.
Vanha 23.11.2012, 09:03   #1038
mustarotta
Hyppii nenille

Käyttäjän mustarotta avatar

Liittymispäivä: Nov 2005
Ikä: 29
Share
Oletus

Mää en jaksa näitä: "TÄRKEÄ ILMOITUS KAIKILLE!!! Tarkasta profiilisi! Ilmoita kavereillesi! Hakkerit ovat nyt FB:ssä ja kirjoittelevat "rumuuksia" kavereillesi sinun nimellä tietämättäsi. Sinä itse et niitä näe, mutta kaverisi näkevät ja luulevat sinun niitä kirjoittaneen. Jos saat minulta jotain loukkaavaa, niin minä se en ole! Kopioi tämä profiiliisi...Ja ilmoittakaa jos minulta saatte tällaisia viestejä."

Varmaan joku ääliö joskus kännissä/kiukutellessaan pöljäilly kavereitten seinälle ja keksiny että laitetaanpas tämmönen

No joo, muutenki oon aika addressi/kiertokirjevastanen. Toisaalta kiinnostaa ihmisten kuulumiset, mutta sitten kun suuri osa on tuommosta turhaa potaskaa ja mitä lie kökköjä liibalaabakuvia ja joittenkin mainosten sharetuksia (jaa tämä, osallistut arvontaan jne), niin miettii että pitäskö nuo vaan dumpata kaverilistoilta. Kun tuntuu turhalta pitää semmosiakaan kavereita, joiden päivityksiä jotenkin kategorisois tai rajais.
mustarotta on offline   Vastaa lainaten
Vanha 23.11.2012, 12:11   #1039
Hattiwatti
Hyppii nenille

Share
Oletus

Onko tuolla vielä jossain se kohta, mistä pääsee katsomaan omaa profiilia "muiden silmin"? En ainakaan löydä...
Vanha 23.11.2012, 13:04   #1040
mustarotta
Hyppii nenille

Share
Oletus

Hattiwatti, jonkin sortin ohjetta täällä: https://www.facebook.com/help/288066...V97NLGIhDq3TZG

Toimikohan tuo linkinhirvitys.
Vanha 25.11.2012, 20:10   #1041
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

Siis mä en ymmärrä. Kun joskus kommentoi tai tykkää puhelimella, niin ne ei näykään, kun katsoo tietokoneella. Täh? Välillä alan epäillä, että muistan vain väärin, mutta olen ihan varma, että tykkäsin perjantaina yhdestä kuvasta. Katsoin vielä, että siitä oli jotkut muutkin tykänneet. No, tänään katsoin samaa kuvaa tietokoneella, niin siitä tykkäsi vain yksi ihminen - en suinkaan minä eikä useampi muutenkaan. Mitä ihmettä? Tulee vähän skitsofreeninen olo.
Vanha 25.11.2012, 20:17   #1042
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

Jaha, menin vielä kerran tutkailemaan tilannetta. Sitä en tiedä, mitä välillä kommenteille tapahtuu, eikö 3G toimi silloin kunnolla vai mikä on. Mutta tuossa perjantaiepisodissa oli käynyt niin, että kun kuva oli feedissä ja tykkäsin siitä painamalla alla olevaa like-nappia, niin tykkäys oli mennyt kansioon. Ilmeisesti mun olisi pitänyt täpätä se kuva auki ja tykätä vasta sitten.

Samalla tuo selvittää sen, miksi ihmiset usein kommentoivat albumikommenteissa jotakin ihan hassua, selvästi yksittäiseen kuvaan viittaavaa. Pöhkö systeemi.
Vanha 26.11.2012, 17:19   #1043
Hippu
Kaks puol seitenviis

Käyttäjän Hippu avatar

Liittymispäivä: Oct 2004
Share
Oletus

Lainaa:
In response to the new Facebook guidelines I hereby declare that my copyright is attached to all of my personal details, illustrations, comics, paintings, professional photos and videos, etc. (as a result of the Berner Convention).
For commercial use of the above my written consent is needed at all times!
(Anyone reading this can copy this text and paste it on their Facebook Wall. This will place them under protection of copyright laws. By the present communiqué, I notify Facebook that it is strictly forbidden to disclose, copy, distribute, disseminate, or take any other action against me on the basis of this profile and/or its contents. The aforementioned prohibited actions also apply to employees, students, agents and/or any staff under Facebook's direction or control. The content of this profile is private and confidential information. The violation of my privacy is punished by law (UCC 1 1-308-308 1-103 and the Rome Statute).

Facebook is now an open capital entity. All members are recommended to publish a notice like this, or if you prefer, you may copy and paste this version. If you do not publish a statement at least once, you will be tacitly allowing the use of elements such as your photos as well as the information contained in your profile status updates.

Tämmöistä tuttuni levittelevät nyt kuumeisesti, ja olin juuri tulossa kysymään että onko tässä mitään perää vai ihan huijaus, mutta huijaukseksi paljastui.

( http://timesofindia.indiatimes.com/t...w/17373823.cms )
Vanha 27.11.2012, 08:22   #1044
mustarotta
Hyppii nenille

Share
Oletus

Hippu: näinpä. Itekki mietin tuota lukiessa, että liittyessään/käyttäessään FB:tä ne ihmiset on hyväksyneet käyttöehdot, eikä ne tuommosia sanelemalla sitä voi muuttaa. Jos ei ehdot kelpaa, niin sitten ei käytä kyseistä palvelua

Jotenkin ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus ja herkkäuskoisuus netissä, etenkin FB:ssä. Niinkuin tuossa taannoin "jaettiin" niitä K-kaupan 1000 euron lahjakortteja ja monet siihen sitten uskoi.
Ihmiset on valjastettu myös mainontaan tehokkaasti, kun ne julkaisee täpinöissään eri lafkojen kuvia/mainoksia että saa osallistua arpajaisiin jne.
Vanha 27.11.2012, 19:16   #1045
coconut
Tietää KUKA on Nausteri

Käyttäjän coconut avatar

Share
Oletus

^kyllä, varsinkin kun facebook jo omissa ehdoissaan kieltää sen, että mikään toiminto (tykkää/jaa/kommentoi) ei saa olla kilpailuun osallistumista, koska niin ei saa tehdä "rekisteriä" käyttäjistä.
joku selittäköön tuon paremmin, jos kiinnostaa

Ja kummastuttaa miten vähän ihmiset ovat kiinnostuneita siitä mihin ja miten heidän tietojaan facebookissa käytetään...

Vanha 06.03.2013, 11:18   #1046
jay!
Korjaa asennettaan

Käyttäjän jay! avatar

Liittymispäivä: Oct 2008
Share
Oletus

Aaargh. Ostin iPhonen ja oon pihalla kuin lumiukko:

Miten saa pois sen sellasen jutun, että siinä chat-arealla ei näkyis sitä puhelimen kuvaa mun nimen kohdalla, joka ilmoittaa koska oon viimeks käynyt facebookissa sillä hiton luurilla?
Ymmärskö kukaan?
jay! on offline   Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2013, 21:07   #1047
denny duck.
Hyppii nenille

Käyttäjän denny duck. avatar

Liittymispäivä: Mar 2006
Share
Oletus

Lainaa:
Alkuperäinen lähettäjä jay! Lue viesti
Aaargh. Ostin iPhonen ja oon pihalla kuin lumiukko:

Miten saa pois sen sellasen jutun, että siinä chat-arealla ei näkyis sitä puhelimen kuvaa mun nimen kohdalla, joka ilmoittaa koska oon viimeks käynyt facebookissa sillä hiton luurilla?
Ymmärskö kukaan?
Ymmärsin ja oon miettinyt itse ihan samaa!!
Vanha 10.03.2013, 22:26   #1048
jay!
Korjaa asennettaan

Käyttäjän jay! avatar

Share
Oletus

No hitto, täältä saa aina faktat tiskiin kysymykseen kun kysymykseen. Nyt ihmiset skarpatkaa ja auttakaa ihmisiä hädässä
Vanha 11.03.2013, 03:53   #1049
yöntytär
sisäpiirissä

Share
Oletus

Joo ymmärrettiin kysymys, mutta ite en ainakaan tiedä, mitä omalla kohdallani näkyy, joten ei oikein voi auttaa. Mä oon pikemminkin miettinyt sitä, että ketkä sen merkin oikein saa, koska ite ainakin käytän sekä puhelimella että tietokoneella FB:tä.

Mut mitä haittaa sen näkemisestä on?
Vanha 11.03.2013, 09:32   #1050
jay!
Korjaa asennettaan

Käyttäjän jay! avatar

Share
Oletus

^mä en ainakaan koe tarpeelliseks sitä, että kaikki näkee ja tietää koska oon ollut paikalla mitenmissäjamilloin. Esimerkkinä tilanne, jossa yks kaveri oli lähettänyt mulle inboxviestiä johon en ollut kerennyt/ muistanut vastata ja jo alkoi tuleen jossain vaiheessa lisää viestiä, että 'haloo mikset vastaa, näen että oot käynyt täällä'. Sairaan raivostuttavaa. Pieni ongelma varmaan joo, mutta silti raivostuttaa välillä. Jotain yksityisyyttä sais olla..
Vastaa

Ketjun työkalut
Näytä moodit

Lähetyssäännöt